Wednesday, February 24, 2010

pelajar.........

semalam lepak2 ngan wife aku sambil makan keropok ikan....wife aku cerita....ada sorang kawan dia cikgu kat t'ganu .....tegur seorang muridnya...mungkin ada buat salahla......dengan selamba je muridnya cakap"CIKGU....... SAYA PERGI SEKOLAH NIE BUKAN GUNA DUIT CIKGU.......".....itulah realiti pelajar disekolah sekarang........walaupun tak semua.....walaupun hanya segelintir......aku ingat masa aku sekolah dulu .....cikgu la paling dihormat....walaupun cikgu tu tak mengajar.....sekarang cikgu tidak lagi dihormati......bukanla aku harap budak tu hormat gurunya macam datuk nenek kita hormat penjajah masa perang dulu......at least tidak la keluar kata2 macam tu......macam mana nak berkat ilmu yang disampaikan.......macam kita ngan mak bapak la kalo tak hormat keduanya ingat boleh senang ke hidup kat dunia.......moga2 generasi akan datang bertambah baik.....sama2 la kita doakan....

No comments:

Post a Comment