Wednesday, March 24, 2010

apa nak buat?????

hari nie aku kebank dan pejabat valuer......urusan untuk project tahun nie dah hampir selesai.....valuation report dah kuar....s&p esok pergi sign...... lepas tu tinggal tunggu la lawyer buat kerja mereka.......habis urusan aku lepak2 kat bank....itu istilah aku.....aku rasa lebih kurang macam TT cuma dalam bentuk yg lebih formal.....org baru nak menapak ....aku masih lagi mencari2 org yg boleh diajak berbincang tentang property....cashflow....od......loan...refinance.....tengah cari kawan banker..lawyer..valuer...kalau kat tempat kerja tak ramai yg minat.....kalu minat pun tak benar2 terlibat.......biasala setiap org ada minat masing2....direct selling...insuran...mutual fund...kontraktor...bisnes makan...bisnes brg2 eksotik.....balik cerita kat bank....aku tanya banker tu tentang home extra.....lepak je dia cakap tak boleh sebab aku baru servis loan tu 4 bulan......kalo ikut ranking banker tu yg paling senior aku tengok sebab kat loan department tu semua banker lain jumpa dia untuk pengesahan......jadi aku mintak dia buat pengesahan dengan branch lain....sebab kalo ikut blog2 yg aku jadikan reference ada yg kata boleh......dia pun angkat telefon buat call......resultnya ...boleh......dengan bangga lagi tu terus dia inform banker2 lain yg ada kat situ.....mungkin dia tak perasan .......mungkin kali pertama kot org tanya.....atau mungkin sistem baru ......apa yg aku dapat simpulkan......manusia walau macam mana bijak atau mahir dalam satu2 bidang pun kadangkala ada perkara2 yg kita tak tahu walaupun benda tu hari2 kita jumpa......jadi betul lah kata org menuntut ilmu adalah satu kerja yg kita buat sampailah kita mati......

1 comment:

  1. Dengan bangga eh dia inform staff lain? Heheheh.. dapat ilmu baru.. bangga la..

    ReplyDelete