Wednesday, November 18, 2009

360......

sekejap tadi aku tengok 360.....isunya pasal anak remaja yg nak kebebasan.....lawak jugak aku dengar remaja2 yg diinterview.....antaranya......saya nak bebas balik malam macam kawan yg dah kerja.......keluarga terlalu mengongkong kebebasan saya itu yg saya memberontak.......apa hak korang nak dapat kebebasan??....ingat layak kah kamu dapat kebebasan kalau semuanya masih mak bapak yg tanggung???......kes salah kan keluarga.....biasalah hari2 aku jumpa kat sekolah....mak tak sediakan itu....bapak tak sediakan ini....semuanya salah keluarga....yg dia tak belajar rajin2 tak salah?? tak dengar cakap parents tak salah??burukkan nama keluarga tak salah???.....baru2 nie ada sorang budak nakal kat sekolah mengadu kena halau dari rumah.....kalau ikut hati aku nak je aku cakap ....bagus la.. boleh la ko tunjuk berapa macho ko kalau takde rumah takde makan.....kena halau hilang terus nakalnya kenapa???...... remaja sekarang yg aku nampak selagi dia sendiri tak kena bencana dari apa yg dia buat susah mau sedar.....walaupun ada contoh yg dia dah nampak........sekarang zaman dah berubah..... cabaran dah semakin banyak....pendedahan dah terlampau banyak.....remaja patutnya kena kuatkan jati diri.....dengar cakap org tua.....parents bukannya mengongkong......cuma mereka lebih tau yg mana baik yg mana buruk untuk anda......

No comments:

Post a Comment