Monday, November 9, 2009

misteri.........

hari nie 1st day of school ...cam biasala mesti ada assembly.....habis perhimpunan tetiba je pk hal ehwal murid panggil aku.......suspen jugak.... ade apa hal lak nie?......pas tu dia tanya kat aku ada sorang budak kelas tu dah berapa hari tak datang........budak tu dah masuk 2nd week tak datang aku pun tak tau kenapa......aku jawapla......pastu pk aku beritau last week bapak budak tu datang sekolah......aku tanya kenapa bapak dia datang.....pk aku kata bapak budak tu datang sekolah nak tanya kenapa anaknya tu tak datang kesekolah????......macam misteri pulak aku ....sepatutnya bukan aku ke yg tanya dia kenapa anaknya tak datang.....ini dia pulak tanya sekolah???....apa dah jadi dunia sekarang.....ingat hantar anak kat sekolah pastu boleh lepas tangan???.......kalau ada apa2 hal salahkan cikgu???.....nasihat untuk bapak2 kat luar sana...... jangan ingat hantar anak kesekolah dah cukup.....sekolah akan pantau budak tu masa kat sekolah....luar sekolah bapak jagalah sendiri anak tu.....kalau kat luar kami cuma boleh nasihat je.......lebih2 tak boleh.....takkan lah hal kat rumah kami jugak kena selesaikan........kalau hal kat luar pun kami ambil peduli kira bonus la tu......baru2 nie ada cikgu2 disiplin check rambut......pun ada mak bapak datang sekolah tak puas hati rambut anak kena gunting.....kenapa???...ingat rambut tu tak boleh tumbuh balik ke???....org nak betulkan perangai anaknya pun marah.....kalau sekolah tu aku punya dah lama aku suruh pc tu ajar sendiri anaknya kat rumah.....kalau kat rumah nak rambut sampai 3,4 meter pun sapa peduli.....itulah mentaliti yg aku dapat nampak....pasal pelajaran tak peduli....pasal benda2 lain lak yg penting.......moga2 berubah la

1 comment:

  1. dunia sekarang dah terbalik....
    kalau aku dulu, ngadu kat mak bapak aku pasal cikgu, tetap aku yang salah!!!

    ReplyDelete