Sunday, August 22, 2010

sessi bertenang.................

selepas enhancement application aku ditolak....aku telah ambil keputusan untuk bertenang dalam urusan2 hartanah bagi tahun ini.......sampai masa aku kena uruskan balik semua urusan kewangan aku dengan lebih teliti.......at least target aku untuk 1 tahun 1 rumah dah tercapai.......jadi untuk lebih kurang 4 bulan sebelum menjelang 2011.....aku kena fikirkan apa cara untuk memastikan pada 2011 aku dapat buat hutang 'yang baik' lagi.....cuma dalam keadaan sekarang kadang kala aku terfikir nak guna keistimewaan goverment servant dalam pembelian rumah.......banyak company offer ....0 deposit 0 lawyer fee ......sign je rumah boleh dapat......fix 4% tak kira BLR turun naik.... boleh lagi kasi top up loan sampai takat kelayakan pinjaman.....boleh dapat cash money......memang menarik.....tapi kena cari yg betul2 boleh kasi +cashflow....kalu tidak susah aku nak bergerak next year.......

No comments:

Post a Comment