Monday, July 20, 2009

hidup

hari nie wife aku pegi kuching ada kursus.......mati kutu aku tak tau nak buat apa.....duduk kat rumah layan anak2 je la.....tengahari aku minum kat kedai mamak depan rumah lepas antar perawan ku pegi sekolah (member ajak)...lepak2 la pas tu dia bukak cerita pasal jual bedak sejuk....ada seminar esok....cam tak percaya aku dengar jual bedak sejuk boleh dapat 15-20k sebulan....tapi caranya adalah jualan langsung...kena cari org bawah.....yg aku tak yakin bila dia cakap kalu malas mau cari org pun takpe .....beli pek permulaan RM38 pastu tiap2 bulan selama 2 tahun company akan bayar RM2 kalu macam tu dah dapat RM48....camna company boleh untung kalo kita tak jual apa2???? pelik jugak tapi sebab aku memang tak minat benda2 nie jadi takde la aku tanya banyak2....lagi pun kadang2 benda nie semua macam skim cepat kaya....sapa masuk awal2 untung la yg belakang2 nasib2 la.....hari nie aku dapat kabar gembira loan untuk FD dah lulus LO dah keluar ....jadi mau tak mahu next week aku akan turun KL sign suma dokumen...lagi cepat selesai lagi bagus boleh la aku kasi sewa rumah tu....sebagai 1st experiment aku dalam bidang hartanah......moga2 takde la banyak masalah......

No comments:

Post a Comment