Thursday, July 30, 2009

H1N1

kecoh ....panik....peluang...
hari nie tempat kerja aku kecoh ngan kisah h1n1 kesnya bermula bila beberapa org pelajar pergi keklinik untuk rawatan....demam..muntah2....sampai klinik ...klinik tak mau terima panggil Dr dari bandar....24 org dipanggil untuk screening...taktau la apa resultnya....benda nie memang bahaya sebab kalau ikut data ada yang sudah mati....cuma aku rasa kita tak bolehlah terlalu panik ....jaga kesihatan jaga kebersihan jaga makanan .....cerita pasal peluang dalam kecoh2 tu ada jugak student ambil peluang ponteng sekolah.....guard bagi tau budak keluar alasan nak pergi klinik....ada jugak yang panjat pagar bila tak diberi keluar....apa nak jadi nie??? ......aku perhatikan dikampung tempat aku mengajar nie orgnya susah2 tapi kadang2 tak ambil berat langsung pasal pendidikan....mungkin sebab mereka tak tahu apa yang mereka tak tahu agaknya.......esok turun kl urusan hartanah pertama aku....1st step aku untuk keluar dari rat race....

No comments:

Post a Comment